Boekentips – februari
Met nog steeds volop tijd om te lezen hou ik ook deze maand bij welke boeken dat zijn. En ook deze maand deel ik hier deze boekentips.
Een kortere maand, maar dikkere boeken. Het zijn er kwantitatief dus iets minder dan in januari, maar ook deze maand zitten er weer volop tips tussen van boeken waar jij mogelijk ook blij van wordt.
Dit zijn mijn boekentips voor februari
📚 The Mountain sings van Nguyen Phan Que Mai
ik las het boek in het Engels en dat was volgens mij een goede beslissing. Vanaf het eerste hoofdstuk word je in de familiegeschiedenis van Nguyen Phan Que Mai gezogen. Het verhaal gaat over meerdere generaties in Vietnam, met ieder hun eigen verhaal en gruwelijkheden. Oprecht een práchtig boek!
📚 Een tafel aan het raam van Mirthe van Doornik
Dit boek werd me door meerdere mensen aangeraden en ging al snel onder mijn huid zitten. Maar dan vooral uit irritatie naar de hoofdpersoon toe. Een chef die een restaurant runt, maar eigenlijk over nul people skills beschikt. Dat je iemand door de bladzijden heen aan z’n oren uit het boek had willen trekken zegt genoeg over hoe goed dit boek is geschreven 😉
📚 Morgen en morgen en morgen van Gabrielle Zevin
De gamewereld is niet mijn wereld en toch was dit echt een heerlijk boek. De dynamiek tussen de drie hoofdpersonen, het onuitgesproken leed, vriendschap, succes, het komt allemaal aan bod. Af en toe wat langdradig, maar wel echt een boek om uit te lezen!
📚De Cubaanse dochter van Soraya Lane
Deel twee van een serie boeken over verschillende dochters, die allemaal hun familiegeschiedenis ontdekken. Ik las vorig jaar ook de Italiaanse dochter al, maar vond deze versie fijner om te lezen. Het is geen hoogstaande literatuur, ik las ‘m letterlijk in 2 dagen uit, maar het is desondanks een heerlijk, luchtig boek om mee te nemen op vakantie!
Meer boekentips
Ook voor maart liggen er al weer de nodige boeken klaar, maar meer boekentips zijn altijd welkom. Laat die rustig onder dit artikel achter!
Gepubliceerd op 5 maart 2024
4 reacties
Het meisje met de halve ster van Judith Visser🤗
Pachinko van Min Jin Lee
Het achtste leven (voor Brillka) van Nino Haratischwili
B – een memoire van Nynke Sietsma
One Day van David Nicholls
Het Surinamedagboek van Merijn de Boer
Bijna niets gebeurt toevallig van Tamar Bot en Fanny van de Reijt
V13 van Emmanuel Carrère
Mornings in Jenin van Susan Abulhawa
Solito van Javier Zamora
Station Eleven van Emily St. John Mandel
Leuke/mooie/indrukwekkende boeken die ik de laatste tijd heb gelezen of geluisterd:
– The island of the sea women
– As long as the lemon treas grow
– Fulltime avonturier
– A man called Ove
– Het eiland van de verdwenen bomen
Het achtste leven en Het schaarse licht van Nina Haratischwili