Kopen van volgers op social media



Dan koop je toch gewoon je volgers? Hoe vaak ik dat al niet heb gehoord. Het kopen van volgers op social media. Waarom zou je dat willen? Laat ik meteen duidelijk zijn. Dat wil je niet. Tenminste. Ik niet. Toch is het een praktijk die vaker voorkomt dan je denkt. En ergens snap ik het ook wel weer. Aan hoge getallen op een social media account hangen bedrijven prijskaartjes. Of die volgers nou echt zijn, betrokken bij jou als persoon of gewoon niet bestaan.

Wat je koopt als je volgers koopt is gebakken lucht. Oh ja, en op Instagram een swipe-up. En die is gewild. Heel gewild. Ook door mij. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. Het betekent dat je als volger slechts één veeg verwijderd bent van de content die ik voor je maak. In plaats van dat mensen naar de link in je bio moeten. En zakelijk gezien is dat dus éxtra prettig.

Maar die aantallen zeggen eigenlijk helemaal niks. Want de volgers die gekocht worden gaan niet in eens jouw recepten maken. Of jouw artikelen lezen. Die gaan al helemaal niet iets kopen waar jij wel enthousiast over bent, laat staan dat ze een restaurant reserveren waar je over hebt geschreven.

Kopen van volgers op social media

Maar waarom heb jij dan geen 10.000 volgers Susan? Die vraag beantwoorden is simpel. De allereerste jaren van Instagram zat ik achter een slotje. Onze dochter was net geboren en ik wilde haar (toen nog) wel laten zien, maar niet aan iedereen. Die achterstand heb ik daarna nooit meer kunnen inlopen toen bleek dat een slotje bedrijfsmatig niet zo slim was.

Susan Aretz rocktDus groei ik. Nog ieder jaar. Maar gaat het langzaam. Omdat ik volgers eruit mik die ik dodgy vind (veel volgend/weinig eigen berichten/gekke mannen, die types) en zodat daardoor de volgers die me oprecht volgen mijn content ook te zien krijgen.

Ik volg waar het mogelijk is terug, probeer ook te reageren op anderen waar het kan en reageer hoe dan ook zoveel mogelijk op de (vele) DM’s die ik krijg.

Dát is voor mij social. Dat is hoe ik mijn social media wil gebruiken. Hoe graag ik die swipe up ook wil, of dat vinkje achter mijn naam (want dan krijg je ook een swipe up). En als dat betekent dat ik moet wachten tot ik wel 10k aan volgers heb, dan is dat maar zo.

I did it my way

In de tussentijd ga ik lekker verder op mijn eigen manier. Ben ik wel iedere keer weer blij verrast (en vereerd) als ik een DM krijg met “huh, hoezo heb jij nog geen swipe up, je bent zo leuk!” maar hoop ik ook dat jullie snappen dat het kopen van volgers álles om zeep haalt waar ik voor sta én waar ik in geloof.

Dus heb, met mij, nog even geduld. Of vraag gewoon nog even 2.500 mensen uit de buurt of ze mij willen volgen, dan is het ook geregeld 😉 Dat volgen (voor zover je dat nog niet deed) kan overigens hier

Gepubliceerd op 27 augustus 2020


3 reacties

  1. Ilona schreef:

    Helemaal mee eens!

  2. Cuny schreef:

    Helemaal eens, topperT!

  3. Jurjen de Lange schreef:

    En zo is het! Authenticiteit. ! Hoppekee! Ik ben het zó met je eens!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit vind je vast ook interessant
3 november 2023
The Farm Table
 
The Farm Table van Julius Roberts

Maak kennis met Julius Roberts. Chef, boer én auteur van het prachtige boek The Farm Table. Een aanwinst voor je kookboekenkast!
29 oktober 2023
Roberta Cucina Povera
 
Cucina Povera van Roberta Pagnier

Lekker Italiaans koken hoeft niet duur te zijn: Roberta geeft een duurzame en eigen draai aan 100 klassieke en eigen cucina povera-gerechten.
9 oktober 2023
Wereldgerechten Karin Luiten
 
Wereldgerechten zonder pakjes en zakjes – Review

Als je Karin Luiten íets kunt toevertrouwen is het wel 100% foolproof recepten bedenken voor iedereen die zonder pakjes en zakjes wil koken.
13 september 2023
Smaakmakers
 
Susan Aretz vaste co-host foodpodcast Smaakmakers

Susan Aretz is de vaste co-host van Smaakmakers. Samen met Zegert van der Linde hebben zij het over alles wat het leven lekker maakt.
9 september 2023
Susan pakt uit
 
Susan pakt uit in september

Er waren volop nieuwe food innovaties. Van chocola tot alcoholvrije drankjes en van make-up tot verpakt brood. Ik zet ze op een rijtje voor je.
22 augustus 2023
Brass Boer Curaçao team
 
Jonnie & Thérèse Boer over Brass Boer Curaçao

Begin dit jaar mocht ik in gesprek met Jonnie en Thèrése Boer, over Brass Boer Curaçao. Een heerlijk gesprek over lokale ingrediënten en Bourgognes.