Grapje of bloedserieus?
Grapje?
Hier maakt iemand een grapje. Nee, écht. Dit kan niet serieus bedoeld zijn. De foto is oud (2011 en bedoeld om te laten zien dat kinderen meer snoepen dan groente eten!) maar de “tip” is van VivaMama zelf. Een blad voor moderne vrouwen met kinderen hé. Dan kijk je op de Facebookpagina en stroomt het vol met reacties. Om 20u, het bericht was toen 6 uur oud, waren het er al 46. Geen enkele reactie echter van VivaMama. Opmerkelijk
Webcare
Iedereen die ook maar iets met social media doet weet dat zaken uit de hand kunnen lopen. In positieve zin; een update op Facebook of Twitter die onverwacht vaak gedeeld worden en zonder dat je het weet veel meer mensen bereikt dan je had gedacht. Het kan echter ook gierend uit de bocht vliegen. Recentelijk had HEMA nog zo’n gevalletje aan de hand, waar ze uiteindelijk heel adequaat op gereageerd hebben. Zes uur lang niets van je laten horen als de reacties binnenstromen…. Ik geloof dat ik wel weet in welke categorie dat valt.
Actie? Reactie!
Nu staan heel wat goede stuurlui aan wal, maar toch één advies aan Viva Mama; Niet reageren als er zó gereageerd wordt is gewoon niet oké. De hoeveelheid reacties verlangen een tegenreactie. Wat die ook is. Dat de stagiaire de emoticon voor grapje in het bericht vergeten was (ik hoop oprecht dat dat de verklaring is). Dat het een inschattingsfout was. Excuses. Whatever! Maar niet reageren? Niet oké!
Update
Viva reageert uiteindelijk, verwijdert het oorspronkelijke bericht en biedt in een aparte update haar excuses aan voor de ontstane verwarring. Het was inderdaad als grapje bedoeld.
Gepubliceerd op 24 april 2014