365 dagen ZONDER Honig challenge
Koken met pakjes en zakjes
Een van de argumenten zal zijn dat de vader – vlogger/blogger – er ongetwijfeld goed mee verdient. En verder kan ik echt niet snappen waarom je dit doet. Kinderen in de groei hebben variatie nodig. Gewoon, door vers te koken – zonder pakjes en zakjes – krijgen ze álles binnen wat ze nodig hebben. In de pakjes zit namelijk niks wat je nodig hebt om lekker te eten. Echt niet.
365 dagen challenge vers koken
Ik wil, bij deze, oproepen tot een challenge om 365 dagen vers te koken. Dus zonder zakjes & pakjes. Benieuwd wie dat wil sponsoren?! Nee, zonder gekheid, dat hoeft niet. Want het ís al de manier waarop ik zelf kook en waarop ik de recepten voor Smulpaapje maak. Ik hoop vooral dat iedereen die de challenge van dit gezin volgt, ook kijkt naar de lange termijn effecten op hun gezondheid, want je went aan smaken met veel zout en suiker (zoals in pakjes zit).
Overigens is Karin Luiten een aparte facebookpagina gestart – 365 dagen ZONDER pakjes & zakjes. Dat initiatief steun ik natuurlijk wél van harte!
UPDATE – reactie van Honig
Het hoofd Communicatie van Honig mailde mij naar aanleiding van dit artikel met een reactie namens Honig. Met haar toestemming lees je hieronder haar reactie
” Ik vind het goed om even te reageren op jouw reactie op de Honig 365 dagen Challenge. Het gaat er in deze challenge om dat de door ons uitgekozen familie 365 dagen “iets” eet van Honig. En dat is dus niet elke dag een zakje maaltijdmix, maar “iets” is ook een pakje speltmacaroni van Honig, of een wrap, of een eigengemaakte soep met een kruidenbuiltje erin. Want macaroni, wraps of kruidenbuiltjes vallen dus ook onder de “pakjes en zakjes”.
En ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die elke dag hun eigen macaroni van deeg staan te draaien of hun eigen wrap maken. Zo mooi zijn, maar de realiteit is dat in drukke gezinnen waar beide ouders werken, men wel wat hulp in de keuken kan gebruiken.
Alle weekmenu’s zijn samen met een diëtist gemaakt en helemaal afgestemd op de richtlijnen van het Voedingscentrum. De familie eet daarnaast gevarieerd met zoveel mogelijk verse groenten, peulvruchten en zo min mogelijk vet of zout.
we hebben de campagne vooraf uitvoerig getest en daarbij bleek het voor ondervraagden duidelijk dat ook pasta en wraps onder de challenge vallen. In de commercial zie je bv ook een shot van macaroni en niet van mixen om dat duidelijk te maken. Pakjes en zakjes omvat veel producten die mensen dagelijks eten. En daar staat men niet zo bij stil zoals blijkt. Dus dat gaan we onze Facebook pagina nog beter duidelijk maken.”
Gepubliceerd op 15 januari 2018